یزدفردا :رییس جمهور در جمع مدیران همدان :برای ساختن ایران باید متکی به وضعیت های خود شویم و اگر منابع بومی در دستور کار توسعه قرار گیرد سرعت و پیشرفت کشورمان روز افزون می شود.

*مسئولان باید دوستدار و هوادار مردم باشند


رئیس جمهور با تشریح مدل توسعه اسلامی ـ‌ ایرانی گفت : مردم ولی نعمت مسئولان هستند ،در این مدل توسعه ، خدمت رسانی صادقانه به مردم ، اساس حرکت مسئولان باید باشد.
به گزارش یزدفردابه نقل از واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی نژاد درجمع مدیران استان همدان با تاکید بر اصلاح برنامه ریزی کشور و جدا شدن از الگوهای دیکته شده از نظام سلطه تاکید کرد : برای ساختن ایران باید متکی به وضعیت های خود شویم و اگر منابع بومی در دستور کار توسعه قرار گیرد سرعت و پیشرفت کشورمان روز افزون می شود.
وی تصریح کرد: رمز موفقیت همه برنامه های عمرانی در کشور و رسیدگی به مشکلات مردم ، همدلی و همراهی مسئولان است و اگر این رمز عبور، گرفته شود کارها به نتیجه نمی رسد.
رئیس جمهوربا تاکید بر اینکه هم اکنون همدلی خوبی میان خادمان ملت وجود دارد ، تاکید کرد : در ساختن استان های مختلف ایران هیچ رقابت و تقابلی وجود ندارد و هر چه هست رفاقت و همدلی در اجرای برنامه های پیش بینی شده است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قطار پیشرفت استان همدان هم اکنون در حال پیشرفت است ، گفت : در کل کشور 6 منطقه ویژه مبتنی بر فن آوریهای پیشرفته وجود دارد که یکی از آنها استان همدان است و باید برنامه ریزی استان را جوری طراحی کنیم که ظرفیتهای شناخته شده استان فعال شود.

* الگوی ساختن ایران باید الگوی اسلامی ـ‌ ایرانی باشد

آقای احمدی نژاد در این حال با انتقاد از برنامه ریزیهای کنونی در بسیاری از استانها گفت: در برنامه سوم توسعه حجم سرمایه گذاری صنعتی استان همدان حدوداً 100 میلیارد تومان بود و این حجم در برنامه چهارم به حدود 900 میلیارد تومان رسیده است اما باز می بینیم که در استان همدان مشکل بیکاری وجود دارد و این معضل حل نشده است.
رئیس جمهور باردیگر با اشاره به ضرورت اصلاح برنامه های توسعه با طرح این سؤال که الگوی سازندگی در ایران چیست؟ گفت: در 50 سال گذشته برنامه های توسعه در ایران بر روی ریلی حرکت کرده است که عمدتاً غربی بوده و نشأت گرفته از نظام سرمایه داری بوده است.
وی افزود: الگوهای نظام سلطه برای دیگر کشورها برای فاصله انداختن بین ملتها و تحکیم پایه های سلطه طراحی شده است.
رئیس جمهور گفت: کشورهایی که الگوی نظام سلطه برای پیشرفت را پذیرفته اند عمدتاً به کارگر نظام سلطه تبدیل شده و تمام بنیانهای فرهنگی آنها متلاشی شده و مصرف زدگی در بین آنها افزایش یافته است.
وی افزود: در این گونه کشورها، اصل ثروت جامعه در دستان کمتر از دو تا سه درصد جامعه می باشد که این نظام در واقع نظام سرمایه داران است و نه نظام سرمایه داری.
آقای احمدی نژاد ، امریکا را اوج نظام سرمایه داران برشمرد و افزود: برنامه ریزیهای توسعه مبتنی بر نظام سلطه عمدتاً وابستگی ها را زیاد می کند و بر اساس آن کشورها در چرخه بسته ای حرکت می کنند که هدف اصلی آن حل مشکلات نیست بلکه نظام سلطه به دنبال این هدف است که همه گرفتار این نظام باطل شوند.
رئیس جمهور با اشاره به تقسیم بندی های نظام سلطه در طبقه بندی کشورها به توسعه یافته و انواع آن گفت: جریان برده داری و استثمار همچنان ادامه دارد و در نظام سلطه شعار دسترسی آزاد به اطلاعات و اینکه دانستن حق مردم است یک دروغ بزرگ است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش باردیگر با تاکید بر اینکه الگوی ساختن ایران باید الگوی اسلامی ـ‌ ایرانی باشد ، گفت : همه شاخصها و معیارهایی که برای ارزش گذاری در اقتصاد پیش بینی شده است خوب است اما این شاخصها به معنای محتوا و تحقق هدف متعالی نیست چرا که ما می خواهیم پیشرفت و توسعه در خدمت انسانها باشد حال آنکه از نظر نظام سرمایه داری بهترین انسانها ، انسانهای تحقیر شده هستند.
رئیس جمهور افزود: معتقدیم باید کشور را بر اساس عدالت و تقسیم عادلانه ثروت بسازیم و این تصور که هرکس زرنگتر بود حق با اوست موضوعی باطل است.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مسئولان باید دوستدار و هوادار مردم باشند ، گفت: نظام سلطه با برنامه ریزیهای دروغین خود انسان را به قهقرا فرستاده و معتقدیم که اگر راه دزدی آنها بسته شود نظام اقتصادی آنان خیلی زود سقوط می کند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا